مُتانا وُلیا
یادداشت های من!
کمپین آزادی محمود صالحی
مبارزه با قراردادهای موقت

در بحث‌هایی که اخیرا با برخی از دوستان داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که موثرین راه برای مبارزه با قراردادهای موقت کار، تشکیل «اتحادیه‌ی سراسری کارگران قرارداد موقت» است. البته به نظر من اگر این اتحادیه به صورت یک‌پارچه با «اتحادیه‌ی سراسری کارگران اخراجی و بیکار» تشکیل می‌شد کارایی بهتری داشت.

لطفا نظرتان را درباره‌ی این پیشنهاد بنویسید.

پانوشت: با توجه به کامنت آقای بینا داراب زند، لازم است درباره‌ی این‌که چرا تصور می‌کنم این دو اتحادیه اتحادیه‌ی کارگران قرارداد موقت» و «اتحادیه‌ی کارگران اخراجی و بیکار») باید یک‌پارچه باشند توضیح دهم.

می‌دانیم که کارفرما می‌تواند به راحتی کارگران قرارداد موقت را اخراج نماید یا به سادگی از تمدید قراردادشان خودداری کند. و می‌توان با اطمینان گفت که کارگران فعال در اتحادیه‌ها و ... بیش‌تر در معرض اخراج هستند. مساله این است که احتمالا پس از مدتی، بسیاری از فعالان این اتحادیه، «کارگران اخراجی و بیکار» خواهند بود. به تصور من کارگر قرارداد موقت، می‌تواند متزلزل بودن شرایط کاری خود را درک کند و در کنار کارگران اخراجی و بیکار قرار گرفته و در یک اتحادیه فعالیت کند.

بيژن صباغ امروزدر برابر دانشگاه توسط نيروهاي ناشناس ربوده شد

امروز (شنبه 25 فروردين )بيژن صباغ فعال دانشجويي دانشگاه مازندران (دانشكده فني ) در برابر در اصلي دانشگاه توسط نيروهاي ناشناس ربوده و به مكان نامعلومي منتقل گرديد و تا اين لحظه از وضعيت وي اطلاعي در دست نيست . گفتني ست كه بيژن در پي وقايع اخير دانشگاه مازندران به همراه چند تن از هم دانشگاهيانش ، به حكم كميته انضباطي دانشگاه به يك ترم تعليق از تحصيل ( ترم جاري ) محكوم گرديد .

نقل از: شانزده آذر، آزادی و برابری